9 waznych kroków w projekcie

wtorek, 28 czerwca 2016

3. WPROWADZENIE W TEMATYKĘ OCHRONY KLIMATU I OSZCZĘDZANIA ENERGII (marzec, kwiecień, maj)


  Na tym etapie na lekcjach wychowawczych, zajęciach plastycznych, lekcjach chemii i fizyki uzupełniono wiedzę uczniów w zakresie różnych źródeł energii, efektu cieplarnianego, ochrony klimatu, korzyści wynikających z oszczędzania energii, odnawialnych źródeł energii.

Tematy realizowane na godzinach wychowawczych:

- Jakie znasz źródła energii i jak są ona wykorzystywana?

- Dlaczego oszczędzanie energii jest tak ważne?

- Jak powstaje efekt cieplarniany?

- Jak można walczyć ze smogiem i niską emisją w naszym regionie?

 

Tematy realizowane na lekcjach chemii:

- Odnawialne źródła energii.

- Poznajemy źródła, rodzaje i skutki zanieczyszczeń powietrza.

- W jaki sposób możemy chronić powietrze przed zanieczyszczeniami?

- Wpływ zużycia energii na efekt cieplarniany i dziurę ozonową.

Tematy realizowane na lekcjach fizyki w klasach II:

- Czym jest energia?  Czym jest moc?

- Jak należy postępować aby ograniczyć zużycie energii elektrycznej w naszym gospodarstwie?

- Formy i przemiany energii.

 Podczas spotkań zespołu ds. energii uczniowie dyskutowali między sobą na wyżej wymienione tematy, zastanawiali się, co możemy zrobić, żeby ograniczyć zużycie energii w naszej szkole. Zobowiązali się, że będą pełnić rolę ,,strażników szkolnych”, będą gasić światło, zakręcać wodę, zgłaszać usterki, przypominać innym o oszczędzaniu energii. Ponadto uczniowie z zespołu zobowiązani zostali do przekazywania informacji pozostałym uczniom w klasie.  Na spotkaniu zaproponowano, żeby we wrześniu przeprowadzić ,,burzę mózgów”  wśród wszystkich uczniów na temat oszczędzania energii w naszej szkole. Najciekawsze wnioski zostaną przedstawione p. dyrektor.

 W całym budynku naszej szkoły zostały rozlepione ekonaklejki  przypominające o konieczności oszczędzania energii, wody i papieru .