Na tym etapie na lekcjach wychowawczych, zajęciach
plastycznych, lekcjach chemii i fizyki uzupełniono wiedzę uczniów w zakresie
różnych źródeł energii, efektu cieplarnianego, ochrony klimatu, korzyści
wynikających z oszczędzania energii, odnawialnych źródeł energii.
Tematy realizowane na godzinach wychowawczych:
- Jakie znasz źródła energii i jak są ona wykorzystywana?
- Dlaczego oszczędzanie energii jest tak ważne?
- Jak powstaje efekt cieplarniany?
- Jak można walczyć ze smogiem i niską emisją w naszym regionie?
Tematy realizowane na lekcjach chemii:
- Odnawialne źródła energii.
- Poznajemy źródła, rodzaje i skutki zanieczyszczeń
powietrza.
- W jaki sposób możemy chronić powietrze przed
zanieczyszczeniami?
- Wpływ zużycia energii na efekt cieplarniany i dziurę
ozonową.
Tematy realizowane na lekcjach fizyki w klasach II:
- Czym jest energia? Czym jest moc?
- Jak należy postępować aby ograniczyć zużycie energii
elektrycznej w naszym gospodarstwie?
- Formy i przemiany energii.
Podczas spotkań zespołu ds. energii uczniowie dyskutowali
między sobą na wyżej wymienione tematy, zastanawiali się, co możemy zrobić,
żeby ograniczyć zużycie energii w naszej szkole. Zobowiązali się, że będą
pełnić rolę ,,strażników szkolnych”, będą gasić światło, zakręcać wodę,
zgłaszać usterki, przypominać innym o oszczędzaniu energii. Ponadto uczniowie z
zespołu zobowiązani zostali do przekazywania informacji pozostałym uczniom w
klasie. Na spotkaniu zaproponowano, żeby
we wrześniu przeprowadzić ,,burzę mózgów” wśród wszystkich uczniów na temat oszczędzania
energii w naszej szkole. Najciekawsze wnioski zostaną przedstawione p.
dyrektor.